مقالات مهاب

فرایند تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال

فرایند تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال

از مدرن ترین روش های تصفیه فاضلاب های صنعتی و تصفیه فاضلاب بهداشتی که بر اساس فرآیندهای بیولوژیکی کار می کند روش لجن فعال است. هدف اصلی این سیستم حذف مواد آلی با کمک گرفتن از میکروارگانیسم ها است. البته این روش در سال ۱۹۱۴ کشف شد و از آن به بعد روز به روز گسترش یافت و امروز یکی از پرکاربرد ترین روش ها است.

تصفیه فاضلاب کارخانه صنایع دریایی | کارخانه تن ماهی

تصفیه فاضلاب کارخانه صنایع دریایی | کارخانه تن ماهی

فاضلاب صنایع غذایی از جمله فاضلاب کارخانه صنایع دریایی مانند ساخت کنسر ماهی دارای غلظت بالا از ترکیبات آلی و آلاینده های خاص می باشد که تخلیه این پساب ها باعث آسیب به محیط زیست می شود. جهت حفظ سلامت و بهداشتی عمومی تصفیه فاضلاب محصولات دریایی امری ضروری می باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب آب پنیر

تصفیه فاضلاب صنایع غذایی آب پنیر

استفاده از آب در صنایع اهمیت گسترده دارد. این کاربرد گسترده که به اغلب به آلودگی آب منجر می شود، نیاز استفاده از پکیج های تصفیه آب در صنایع به ویژه صنایع غذایی را حائز اهمیت می کند. یکی از موارد کاربرد تصفیه فاضلاب صنایع غذایی کارخانجات صنایع لبنی است.

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی کنسروسازی

پکیج تصفیه فاضلاب کنسروسازی

مهم ترین نکته ای که در صنعت مواد غذایی وجود دارد این است که بتوان ماده غذایی را برای مدتی نگه داشت بدون آن که مقداری از ارزش غذایی آن کم شود. کلمه کنسرو هم در لغت هم به معنای حفظ و نگه داشتن است و در صنایع غذایی مفهوم کنسروسازی نگهداری مواد غذایی برای مدتی است. کاربرد اصلی کنسرو کردن ماده غذایی آسان کردن حمل و نقل و جابجایی آن ها و افزایش طول عمر مفید آنها است.

پکیج تصفیه فاضلاب دارویی

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع دارویی

پساب صنایع دارویی به دلیل آلاینده ها و پساب خطرناکی که به محیط زیست وارد می کند می تواند سلامت انسان و سایر موجودات حیاتی را به خطر بیندازد. به همین خاطر اهمیت تصفیه فاضلاب صنایع دارویی بسیار بالا است.

قیمت پکیج تصفیه بیولوژیکی فاضلاب مهاب

فرایند تصفیه بیولوژیکی فاضلاب

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب یکی از اصلی ترین روش ها و فرآیندها برای تصفیه فاضلاب های بهداشتی و تصفیه فاضلاب صنعتی می باشد که بر پایه حذف مواد آلی به کمک میکروارگانیسم ها بنا شده است. تصفیه فاضلاب به روش بیولوژیکی  به علت راندمان بالایی که در حذف مواد زائد دارد باعث شده است تا این روش یکی از سه مرحله اصلی به کار رفته در پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و انسانی به شمار رود.

پکیج تصفیه فاضلاب پارک ها - گروه مهندسین مهاب - پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

واحد پیش ته نشینی تصفیه فاضلاب

در فرایند تصفیه فاضلاب واحدها و بخش های مختلفی وجود دارد که یکی از مهمترین این واحدها، واحد پیش ته نشینی است. در این واحد مواد معلقی که به راحتی ته نشین نمی شوند و ممکن است به تجهیزات زلال ساز در فرایند تصفیه آسیب برسانند، با روش های مختلف ته نشین می شوند. تا بتوان فرایند تصفیه آب فاضلاب را بهتر به اتمام رساند.

خطوط جمع آوری و انتقال آب و فاضلاب

خطوط جمع آوری و انتقال آب و فاضلاب

فاضلاب انسانی بر اثر فعالیت های روزانه مانند پخت و پز، استحمام، شست و شو ظروف و لباس و… در شهر و روستا ها تولید می شود. فاضلاب های شهری – بهداشتی به دلیل داشتن چربی، جامدات معلق و ذرات باعث ایجاد انسداد و گرفتگی در خطوط لوله جمع آوری فاضلاب می شوند و همچنین به علت وجود بار آلی بسیار زیاد در این نوع فاضلاب، ایجاد فضای بی هوازی و تولید گاز H2S کرده که بوی بسیار تند و تعفنی را به همراه دارد.

سولفات آلومینیوم - سولفات آلومینیوم در صنعت تصفیه آب و فاضلاب

سولفات آلومینیوم در صنعت تصفیه آب و فاضلاب

سولفات آلومینیوم یا آلومینیوم سولفات (زاج سفید، سولفات آلومینیوم هیدراته) یک نمک معدنی است که به رنگ سفید درخشان می‌باشد که قابلیت انحلال پذیری بالا در آب را دارا می‌باشد. کاربرد اصلی این ماده شیمایی در تصفیه فاضلاب، تصفیه آب، تصفیه فاضلاب کشاورزی، تولید کاغذ، ضدعفونی آب استخر می‌باشد. و با یک مقدار معینی مورد استفاده است.

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
فروش ویژه انواع پکیج تصفیه فاضلاب
02186122170

تجهیزات تصفیه فاضلاب