فرایند تصفیه فاضلاب به روش MLE

فرآیند تصفیه فاضلاب به روش MLE

فرایند تصفیه فاضلاب به روش MLE

تصفیه فاضلاب به روش MLE یا Modified Ludzack Ettinger همان فرایند اصلاح شده لودزاک و اتینگر است. روش های مختلفی در تصفیه خانه ها برای تصفیه فاضلاب انجام می شود و با توجه به نوع خروجی فاضلاب و استفاده ای که از پساب خروجی خواهد شد، تغییراتی در مسیر و فرایند تصفیه ایجاد می کنند. تصفیه فاضلاب به روش MLE برای حذف موادی مانند نیتروژن و ازت از پساب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتیکه که این مواد بعد از تصفیه فاضلاب در آن باقی بمانند و وارد محیط زیست شوند، می توانند آسیب های جدی به محیط زیست و موجودات زنده وارد کنند.

تصفیه فاضلاب به روش MLE - پکیج تصفیه فاضلاب
تصفیه فاضلاب به روش MLE

موادی مانند نیتروژن و مشتقات آن بیشتر در فاضلاب های صنایع دیده می شود به همین دلیل بیشتر در تصفیه فاضلاب صنعتی مورد توجه و استفاده قرار می گیرد. تصفیه فاضلاب به روش MLE روش بیولوژیکی است که ترکیبی از مراحل تصفیه هوازی و بی هوازی می باشد و به نام لجن فعال MLE نیز شناخته می شود. .

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب به روش MLE

طراحی و ساخت تصفیه فاضلاب با توجه به نوع فاضلاب و حجم آن متفاوت خواهد بود. خدمات تصفیه آب و فاضلاب توسط مجموعه هایی که به نام شرکت تصفیه آب و فاضلاب این فعالیت انجام می شود. گروه مهندسین مهاب تولید کننده انواع پکیج تصفیه آب و فاضلاب است. این پکیج یکی از محصولات این گروه می باشد که برای فاضلاب هایی با ویژگی های خاص مانند نیتروژن بالا طراحی و تولید می گردد. ابعاد این پکیج با توجه به نوع فاضلاب  و حجم آن توسط مهندسین این شرکت محاسبه می گردد و پیاده سازی می شود. برای سفارش و یا مشاوره دررابطه با ساخت این  پکیج می توانید با گروه مهندسین مهاب ارتباط برقرار نمایید.

تصفیه فاضلاب به روش لودزاک و اتینگر اصلاح شده (MLE)

در سال ۱۹۶۲ روشی از تصفیه بیولوژیکی فاضلاب مطرح شد که به نام لجن فعالی که توانایی حذف نیتروژن را داشت شناخته شد. ارائه‌کنندگان این طرح لودزاک و اتینگر بودند که توانستند با ارائه طرح تصفیه فاضلاب نیتروژن را از فاضلاب حذف نمایند. بعد از اصلاح کردن این روش و استفاده از تصفیه فاضلاب به روش MLE حذف نیترات از فاضلاب دوبرابر می‌شود. در این روش حوضچه غیرهوازی قبل از مرحله هوازی به سیستم اضافه شد و بخشی از لجن فعال که در زلال‌ساز ایجاد می‌شود به مخزن غیرهوازی برگردانده می‌شود. با این عمل باکتری‌ها در شرایط غیرهوازی می‌توانند نیتریت را به نیترات تبدیل نمایند و اکسیژن لازم برای باقی ماندن در این محیط را فراهم نمایند. در ادامه این روش در پکیج تصفیه فاضلاب به حوضچه هوادهی می‌رسیم که فاضلاب بعد از وارد شدن به این مرحله و سپس واحد ته نشینی، کاملا تصفیه می‌شود.

کاربرد تصفیه فاضلاب روش MLE

با کمک تصفیه فاضلاب به این روش می‌توان فاضلاب هایی که حاوی مواد نیتروژنی بالایی هستند مانند فاضلاب های بهداشتی به خوبی تصفیه نمود. علاوه بر فاضلاب های بهداشتی کارخانه هایی صنعتی که از نیتروژن و مشتقات آن در خط تولید خود استفاده می کنند دارای فاضلابی هستند که این ماده در آن بسیار زیاد است و باید بعد از تصفیه فاضلاب به خوبی حذف گردد.

پکیج تصفیه فاضلاب -تصفیه های بیولوژیکی
پکیج تصفیه فاضلاب بیولوژیکی

عوامل مهم در راندمان تصفیه فاضلاب به روش MLE

راندمان و نتیجه ای که از پکیج های تصفیه فاضلاب برای کاهش و حذف آلاینده ها حاصل می شود، محصول چگونگی عملکرد بخش های مختلف این پکیج ها می باشد. اساس طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب به روش MLE کاهش و حذف کامل ماده آلی نیتروژن از فاضلاب می باشد و دو قسمت این سیستم دارای اهمیت بیشتری است. اول اینکه واحد غیر هوازی برای فعالیت بیشتر باکتری ها دارای ظرفیت بیشتری شود و زمان ماند فاضلاب در بخش غیر هوازی بیشتر شود. به راحتی می توان برای تصفیه فاضلاب از پکیج های تصفیه فاضلاب گروه مهندسین مهاب استفاده نمود که قابلیت تنظیم بر اساس نوع فاضلاب را دارند. در حال حاضر به صورت تخصصی برای حذف آلاینده های گوناگون روش های متفاوتی برای تصفیه فاضلاب ارائه می شود که یکی از آن روش MLE می باشد.

تفاوت سیستم فاضلاب MLE معمول و MLE اصلاح شده

تفاوت اصلی در روش تصفیه فاضلاب به روش MLE که نوع اصلاح شده روش لودزاک و اتینگر است، وارد شدن مقدار کمی اکسیژن به حوضچه غیر هوازی می باشد و به همین دلیل حذف نیتروژن با شدت بالاتری اتفاق خواهد افتاد زیرا برای تولید اکسیژن نیتریت ها به نیترات تبدیل می شود و هم اکسیژن تولید شده و هم نیتروژن حذف می گردد. از معایب این روش تصفیه MLE اصلاح شده می توان به مواد معلق بیشتر در فاضلاب اشاره نمود زیرا فاضلاب به صورت سری برگشت داده می شود و از دیگر عیب های آن وسعت بیشتر بخش های این پکیج نسبت به نوع معمول آن می باشد.

عوامل موثر در قیمت تصفیه فاضلاب MLE

زمانی که شرکت تصفیه آب و فاضلاب مانند گروه مهندسین مهاب برای ساخت پکیج تصفیه فاضلاب MLE اقدام کنند . قیمت تمام شده طراحی و ساخت آن با توجه به مسایلی تعیین خواهد شد. از مهمترین عواملی که بر روی قیمت تاثیر می گذارد نوع فاضلاب و کیفیت آن است که در طراحی و اندازه مخازن و به دنبال آن در قیمت تاثیر گذار خواهد بود. میزان مطابقت فاضلاب تصفیه شده با استاندارد های موجود نیز می تواند در نوع ساخت و قیمت تاثیر گذار باشد. حجم فاضلاب ورودی به این سیستم نیز در طراحی تاثیر خواهد گذاشت که به صورت مستقیم بر قیمت تاثیر گذار خواهد بود. جنس مورد استفاده و تجهیزاتی که در اجرای این تصفیه خانه مورد استفاده است در قیمت طراحی و ساخت آن موثرمی باشد.

پکیج های تصفیه فاضلاب گروه مهندسین مهاب دارای بهترین کیفیت و بازدهی است و با توجه به نوع فاضلاب و حجم آن برای کارفرمایان و مناطق گوناگون طراحی و تولید می‌گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت و طراحی باید با مشاورین این شرکت مهاب تماس بگیرید تا بهترین اطلاعات را در زمینه تصفیه فاضلاب مورد نظر به شما منتقل نمایند.

امتیاز
کارشناسان شرکت مهندسین تصفیه فاضلاب مهاب طراح و مجری انواع پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی
021-86122170

2 دیدگاه دربارهٔ «فرایند تصفیه فاضلاب به روش MLE»

    1. سلام وقت بخیر
      تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش MLE یک نوع تصفیه پساب بیولوژیکی محسوب میشود که دارای کارایی و راندمان بالا در تصفیه فاضلاب، برآورده شدن استانداردهای زیست محیطی تخلیه فاضلاب و قادر به حذف مواد مغذی از جمله نیتروژن می باشد .
      برای آشنایی با پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
      https://mahaab.net/services_category/sanitary-wastewater-treatment/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *