منهول بتنی

در شبکه های مخابراتی و انتقال برق، جهت دسترسی بهتر به کابل های مدفون از منهول بتنی پیش ساخته (آدم رو) استفاده می گردد. با توجه به نوع، تعداد کابل های ورودی و خروجی و عمق دفن کابل ها، ابعاد منهول انتخاب می شود. منهول ها دارای دو بخش اصلی بدنه و درب می باشد.
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بتنی پیش ساخته

منهول بتنی فاضلابی

منهول بتنی نوعی از تجهیزاتی است که برای اتصال خطوط جمع‌آوری و انتقال آب و فاضلاب مورداستفاده قرار می‌گیرد. در سیستم تصفیه فاضلاب برای آن‌که چندین خط لوله فاضلاب را به یکدیگر متصل کنند و به یک مسیر هدایت کنند از منهول استفاده می‌شود و یا در سیستم‌های مخابراتی برای دسترسی به مسیرهای کابل‌ها در زیر زمین مورد استفاده قرار می گیرد.

در شبکه‌های مخابراتی و انتقال برق، جهت دسترسی بهتر به کابل‌های مدفون از منهول پیش‌ساخته

در شبکه‌های مخابراتی و انتقال برق، جهت دسترسی بهتر به کابل‌های مدفون از منهول‌بتنی پیش‌ساخته (آدم رو) استفاده می‌شود. با توجه به نوع، تعداد کابل‌های ورودی و خروجی و عمق دفن کابل‌ها، ابعاد منهول انتخاب می‌شود. منهول‌ها دارای دو بخش اصلی بدنه و درب هستند.

(آدم رو) استفاده می‌شود. با توجه به نوع، تعداد کابل‌های ورودی و خروجی و عمق دفن کابل‌ها، ابعاد منهول انتخاب می‌شود. منهول‌ها دارای دو بخش اصلی بدنه و درب هستند.

منهول بتنی چیست؟

آدم رو بتنی راهی برای دسترسی آسان به سیستم‌های زهکشی فاضلاب و بازرسی آن است تا در صورت لزوم و نیاز به تعمیر، اقدامات لازم صورت گیرد. ساختار آدم رو به شیوه‌ای است که یک خط لوله  را به دیگری وصل می‌نماید و در نقطه‌ای که یک خط لوله، اندازه، جهت یا شیب را تغییر می‌دهد، در فاصله‌ای مشخص که امکان استفاده بهینه از تجهیزات را فراهم آورد، قرار می‌گیرد.

منهول بتنی نوعی از اتصالات است که برای اتصال چند شبکه و خط لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آدم رو بتنی از نظر ساختار ظاهری به شکل استوانه‌ای هستند و لوله‌های بتنی آن، به‌صورت یکپارچه به کف مکان مورد نظر متصل می‌شوند. کارکرد لوله‌ها یا به عبارتی نیمه لوله‌هایی که در کف قرار داده می‌شوند، برای هدایت پساب‌ها و یک لایه اپوکسی زغال سنگ تار دارند. علاوه بر این، دارای واشرهای قابل انعطاف هستند که شرایط را برای اتصال لوله ضد آب با خطوط لوله و دیگر قطعات ماژولار فراهم می‌کند.

منهول بتنی -طراحی و ساخت منهول فاضلابی
طراحی و ساخت منهول

کاربرد آدم رو بتنی

  • آب‌های زیر زمینی
  • آب‌های حاصل از وقوع سیل
  • زیرساخت‌های فاضلابی
  • اتصالات خط لوله
  • تغییر خط لوله

طراحی و ساخت منهول بتنی

از آنجایی که منهول بتنی به‌صورت یکپارچه است و به همان صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌هیچ‌عنوان باعث ایجاد نشت محتویات درونی آن که ممکن است بین آن‌ها و دیواره عمودی ایجاد شود، نخواهد شد. این نوع منهول، به دلیل مواد به‌کار گرفته شده برای ساخت آن، ضمن حفظ خصوصیات ویژه، در برابر حرارت و گرما نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.برای حمل‌ونقل، بارگیری و تخلیه آسان‌تر و هم‌چنین امکان قرارگیری صحیح قطعات در محل موردنظر، از پین‌های مختلفی برای هر ماژول پایه استفاده می‌شود.

محصولات مرتبط

ویژگی مهم دیگر این منهول‌ها مقاومت و استحکام بالای آن در برابر هر نوع ضربه و فشار است و در عین حال از دوام و طول عمر زیادی برخوردارند. در مقایسه با انواع دیگر منهول، زمان کمتری برای ساخت و آماده‌سازی نیاز دارند و حتی به‌صورت پیش‌ساخته نیز وجود دارند و به‌دلیل عدم نشت مواد به بیرون، هیچ نوع آلودگی به‌وجود نمی‌آورند و مانع از نشر بوی بد در محیط می‌شوند.

قیمت منهول بتنی فاضلابی
قیمت منهول بتنی فاضلابی

منهول پیش‌ساخته بتنی

این منهول دارای یک پایه بتنی پیش‌ساخته است که به کانال اصلی و اتصالات آن وصل می‌شود و برای ورودی و خروجی فاضلاب که از قبل تعیین شده است، تهیه می‌شود. منهول‌های پیش ساخته بتنی برای پروژه‌های مختلف استفاده می‌شوند و در یک پیکربندی خاص قرار می‌گیرند. به‌همین دلیل، نیاز به انجام عملیات طولانی ندارند و به‌سرعت آماده بهره‌برداری می‌شوند.

برای دسترسی به منهول بایستی از پله استفاده کرد. طراحی و تولید منهول بتنی به گونه‌ای است که می‌توان تمام تجهیزات و اندازه‌های استاندارد لوله را درون خود جای دهد و از  قابلیت تطبیق‌پذیری  بسیار زیادی برخوردار است.

منهول  منهول فاضلابی  قیمت منهول  منهول بتنی  قیمت منهول بتنی
قیمت منهول بتنی پیش ساخته

مزایای اجرای منهول بتنی پیش‌ساخته

منهول بتنی دارای مزایای زیادی است که استفاده از آن را توجیه می‌کند. می‌توان به مواردی چون، نصب آسان و ایمن، هزینه ارزان و به‌صرفه بودن، ضد آب بودن، ماندگاری، کیفیت بالا و عدم تولید زباله اشاره داشت.

منهول‌های بتنی سازگار با BS، این اطمینان را به مجریان پروژه می‌دهند که محصول موردنظر با کلیه نیازهای فنی مطابقت دارد. مزیت مهم این منهول این است که ماده بتن، در عملیات فشرده‌سازی بسیار قوی است و باعث استحکام زیاد منهول می‌شود. در مدل دایره‌ای آن این اطمینان بیشتر است، زیرا فشار زمین و هیدرواستاتیک به‌طور مساوی در اطراف آن پخش می‌شود و تمام منهول را در حالت فشرده‌سازی قرار می‌دهد.

به‌دلیل تجهیزات و اتصالات پیشرفته، قابلیت تعویض و طراحی مجدد، بدون نیاز به تعویض کل منهول را دارد. برای ساخت منهول به‌میزان قابل توجهی در کربن صرفه‌جویی می‌شود که نکته قابل توجه آن، جلوگیری از ریزش بتن یا گرانول و استفاده از خاک حفاری است. مهم‌ترین مزیت، سیستم‌های زهکشی بتن این است که کمک می‌کند تا میزان هزینه‌های پرداختی بابت آن کاهش یابد و از نظر اقتصادی به‌صرفه هستند.

علاوه بر این، آدم رو بتنی در شرایط کارخانه‌ای و با کیفیت فوق‌العاده عالی ساخته می‌شود و به همان شکل نیز استفاده می‌شود که تضمینی بر دوام و عمر طولانی آن خواهد بود.

منهول بتنی مهاب - خرید منهول بتنی
نصب و اجرای آدم رو بتنی

معایب منهول بتنی

اگر چه که استفاده از این نوع منهول بسیار رایج است، ولی دارای محدودیت‌هایی است. به دلیل جنس بدنه آن امکان ایجاد شکاف و بروز نشتی در آن وجود دارد و در صورت ایجاد شکاف، ممکن است مشکلاتی را بابت حمل‌ونقل و جابه‌جایی ایجاد کند و یا کل ساختار آن را بر هم زند. دارای وزن سنگینی هستند که حمل‌و‌نقل آن را دشوار می‌کند. این ویژگی یک عیب بزرگ محسوب می‌شود و هزینه بیشتری برای تجهیزات جابه‌جایی آن و دستمزد کارگران نیاز دارد.

امتیاز
کارشناسان شرکت مهندسین تصفیه فاضلاب مهاب طراح و مجری انواع پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی
021-86122170

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *